Hívjon minket! +36-70-30-22-888

24/7 elérhető ügyfélszolgálat

Találkozzunk az irodánkban!

4032 Debrecen, Péterfia u. 2.

Írjon nekünk!

ajanlat@home20.hu

Nyelvek

HU | EN

Ingatlankezelés – lakáskezelés

Tulajdonképpen mit is jelent az ingatlankezelés, lakáskezelés?

Egy ingatlan bérbeadás során felmerülhetnek olyan megoldásra váró feladatok, amire a tulajdonosok a folyamat elején általában nem gondolnak.

Egy profi ingatlankezelő csapat, mint például a HOME 2.0 teljes körűen menedzseli a lakáskiadás folyamatát. Felkutatjuk az ügyfelünk számára ideális bérlőt, intézzük a szerződéskötést és a közjegyzői okirat elkészítését, ráadásul a hétköznapokban is nyugodt lehetsz, mert gondoskodunk a lakásod ellenőrzéséről és a havidíjak beszedéséről is.

Összefoglalva tehát egy olyan komplex szolgáltatásról van szó, melynek segítségével jelentősen leegyszerűsödik a lakáskiadás menete.

A lakáskezelés előnyei

Még mindig sokakban él az a tévhit, miszerint a lakáskezelés szolgáltatást azoknak a tulajdonosoknak érdemes igénybe venni, akik több kiadó ingatlannal rendelkeznek. Valójában azonban akár egyetlen kiadó lakás esetében is praktikus megoldás lehet. Nézzük, hogy miért!

Hatékony

Egy bérbeadott ingatlan minden esetben idő és energiaráfordítást igényel a tulajdonostól. Még akkor is, ha a számunkra legtökéletesebb bérlőt sikerül megtalálnunk és gördülékeny az együttműködés. Hiszen a mérőállásokat ellenőrizni kell, a díjakat be kell szedni, az esetleges meghibásodások vagy problémák esetén pedig szintén a tulajdonos feladata, hogy megoldást találjon. Mindez lehet, hogy nem tűnik soknak és vannak olyan tulajdonosok, akik örömmel látják el ezeket a feladatokat.

A mi ügyfeleink számára viszont az elsődleges cél az, hogy “visszavásárolják” a saját idejüket azáltal, hogy kiszervezik a lakáskiadással járó feladatokat. Az így felszabadult időt pedig azzal tölthetik, ami számukra prioritást élvez, legyen az család, párkapcsolat vagy épp a karrierjük.

Nem számít a távolság

Gyakori eset, hogy a befektetési céllal vásárolt ingatlan a tulajdonos lakóhelyétől messzebb, más városban vagy akár országban található. Ilyenkor viszont problémát jelenthet a bérlőkeresés és a lakás folyamatos ellenőrzése. A lakáskezelés erre az élethelyzetre is tökéletes megoldást kínál. Egy profi ingatlankezelő csapat megbízásával ugyanis megspórolhatjuk az utazással és ügyintézéssel töltött időt, és nyugodtak lehetünk akkor is, ha több száz vagy akár ezer km-re élünk a bérbeadott ingatlantól.

Nem probléma a nyelvtudás hiánya

Egy bérlő-bérbeadó viszonyban (ahogy minden emberi kapcsolatban) kulcsfontosságú szerepet játszik a kommunikáció, illetve annak minősége. Az együttműködést gördülékenyebbé teszi és jelentősen megkönnyíti, ha megtaláljuk a közös hangot a bérlővel. Ami persze nem biztos, hogy könnyű, tekintve, hogy egyre több a külföldi bérlő, főleg Budapesten és a nagyobb városokban.

A HOME 2.0 csapata aktív nyelvtudással és több éves rutinnal a háta mögött magabiztosan kezeli az ilyen helyzeteket. Biztosítjuk a professzionális magyar-angol kétnyelvű bérleti szerződést, illetve közjegyzői okiratot és minden felmerülő kérdést megbeszélünk, leegyeztetünk a bérlővel.

Nem kell foglalkozni a bérlőváltással

A lakáskiadásra általában viszonylag passzív befektetési formaként tekintenek, ami nem minden esetben felel meg a valóságnak. Elég, ha csak arra gondolunk, mennyi feladattal jár egy esetleges bérlőváltás, főleg, ha váratlanul kerül rá sor. Ilyenkor kezdődik elölről a bérlőkeresés, interjúztatás, ügyfélszűrés, a lakás bemutatása, felkészítése az újabb bérbeadásra.

Ha ingatlankezelő céggel dolgozol, ebben az esetben sem kell felborítanod a megszokott ritmusod. Végezheted a teendőidet, hiszen a lakáskezelő csapat teljeskörűen menedzseli a folyamatot és nem csak arról gondoskodik, hogy a lakásod folyamatosan ki legyen adva és bevételt hozzon neked, hanem arra is figyelmet fordít, hogy a számodra megfelelő bérlők lakják és mindez ne jelentsen plusz feladatokat.

Rendezett háttér

Ahhoz, hogy az ingatlan bérbeadás valóban gördülékeny és problémamentes legyen, fontos, hogy átlátható, pontos adminisztrációval intézzük az egész folyamatot. Persze ez sokszor háttérbe szorul, hiszen a tulajdonosok általában nem profi lakáskezelők, így nincs kiforrott rendszerük és bejáratott módszereik a lakáskiadás feladatainak kezelésére, nyomon követesére.

Mindent észben tartani viszont szinte lehetetlen, ami előbb-utóbb fennakadást eredményez, nem beszélve azokról a vitás helyzetekről, melyek megfelelő kezeléséhez gyakran jogi szakember bevonására is szükség lehet. Mindezt elintézi a tulajdonos helyett az ingatlankezelő, aki saját ügyvéddel és közjegyzői partnerrel rendelkezik.

A lakáskezelő szolgáltatásai

Egy lakáskezelő cég szolgáltatási palettája meglehetősen sokrétű, ennek célja pedig egyértelműen az, hogy maximálisan levegye a lakáskiadással járó terheket a tulajdonos válláról és megkönnyítse az egész folyamatot. De konkrétan milyen feladatokat is jelent mindez? Mit csinál egy profi lakáskezelő csapat? Mi, a HOME 2.0-nál a következő tevékenységekkel könnyítjük meg az ügyfeleink életét.

A bérlőkeresés előtt

•             Felmérjük a lakás állapotát és tájékoztatjuk a tulajdonost az aktuális piaci helyzetről, körülményekről.

•             Szükség esetén szakértő tanácsokkal segítünk a felújítással, beruházásokkal kapcsolatban.

•             Elintézzük a kisebb hibák kijavítását és teljes körű kitakarítását is.

•             Amennyiben indokolt, a tisztasági vagy teljes festésben, bútorozásban is segítünk.

Bérlőkeresés során

•             Dekorációs kellékekkel, kiegészítőkkel tesszük otthonossá a lakást, amiről professzionális minőségű fotókat készítünk.

•             Összeállítjuk a hirdetési portfóliót a legjelentősebb hazai ingatlanportálokra.

•             A hirdetéseket napi szinten figyeljük, a statisztikáról, eredményességről pedig tájékoztatjuk a tulajdonost.

•             A lakást az előszűrt bérlőkből álló adatbázisunkban lévő bérlők részére is kiajánljuk.

•             Leszervezzük és lebonyolítjuk a lakás megtekintéseket.

•             A bérlőjelölteket interjúztatjuk, hogy végül olyan bérlőt találjunk az ügyfelünknek, akire nyugodt szívvel bízza a lakását.

•             A tulajdonosokat folyamatosan tájékoztatjuk és egyeztetünk az igényekről.

Beköltözés előtt

•             Előkészítjük a részletes bérleti szerződésünket.

•             Leszervezzük a szerződéskötés részleteit.

•             Elkészíttetjük jogi partnerünkkel az önkéntes kiköltözési nyilatkozatot, ami minden bérbeadás fontos eleme nálunk.

•             Az ingatlanban található ingóságokról papíralapú leltárt készítünk az átláthatóság érdekében.

•             A jegyzőkönyvet több tucat fényképpel egészítjük ki, amelyek a lakás aktuális állapotát mutatják.

•             Ellenőrizzük a műszaki berendezések állapotát, rögzítjük a mérőórák állását.

•             Átadjuk a bérlő részére a kulcsokat és lebonyolítjuk a beköltözést.

Bérlés ideje alatt

•             Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a bérlővel, a tulajdonosnak ezzel nem kell foglalkoznia.

•             Gondoskodunk róla, hogy a bérlő betartsa a bérleti szerződés minden pontját.

•             Minden hónapban rögzítjük a mérőállásokat és elkészítjük a havi elszámolásokat.

•             A lakáskezelő felelőssége, hogy a bérleti díj és a rezsi díjak határidőig megfizetésre kerüljenek.

•             Amennyiben késve történik a kifizetés, késedelmi díjat terhelünk a bérlőre.

•             Rendszeresen és személyesen ellenőrizzük a lakást, amiről tájékoztatjuk a tulajdonost, fotókkal együtt.

•             Elintézzük az éves mérőleolvasásokkal járó adminisztratív feladatokat.

•             Saját karbantartói csapatunk rendelkezésre áll műszaki hibák esetén.

•             Lebonyolítjuk a kiköltöztetést, a kaució elszámolását és a szerződés lezárását is.

Kiköltözés után

•             Személyesen ellenőrizzük a lakás és a benne található ingóságok állapotát.

•             Felmérjük az amortizációt és készítünk egy hibalistát.

•             Tételes elszámolást készítünk és megállapítjuk a levonások összegét.

•             Elszámolunk a kaucióval a bérlő felé.

•             Gondoskodunk róla, hogy a tulajdonos eredeti állapotában kapja vissza a lakását.

•             Szükség esetén bevetjük a saját takarító- és karbantartó szolgálatunkat, teljeskörű takarítást és javítást/helyreállítást/felújítást végzünk a bérlő költségére.

•             Amennyiben a lakás készen áll az új bérlő fogadására, a bérlőkeresés újrakezdődik.

A lakáskezelő díjazása

Arról már volt szó, hogy pontosan mit is tartalmaz a lakáskezelés, mint szolgáltatás, milyen feladatokat bízhatsz egy lakáskezelő cégre és miért érdemes kiszervezni az ingatlan bérbeadással járó teendőket. Most nézzük, mennyibe kerül mindez, milyen díjakkal kalkulálhatunk egy ilyen együttműködés során!

A lakáskezelés díja jellemzően a bérleti díj 8-10%-a + ÁFA, nagyobb értékű ingatlan vagy több kiadó lakás esetén pedig számíthatunk kedvezményes, egyedi ajánlatra is.

Ezen kívül a bérlőközvetítésnek külön díja van, ez egy havi bérleti díjat jelent.

A lakáskezelő kiválasztása

Amikor megszületik a döntés, hogy a lakáskiadás feladatait egy ingatlankezelő csapatra bíznánk, szembe találjuk magunkat a következő feladattal: meg kell találnunk a megfelelő lakáskezelő céget. Ahogy az évek során egyre népszerűbbé vált az ingatlankezelés, mint szolgáltatás, úgy nőtt az ezzel foglalkozó cégek száma is. Nem árt azonban óvatosnak lenni, hiszen egy kis odafigyeléssel jelentősen lecsökkenthetjük a későbbi kellemetlenségek és problémák kockázatát.

Íme a legfontosabb szempontok, amiket érdemes figyelembe venni a cég kiválasztásakor:

Milyen a háttér?

Az első lépés legyen a cég hátterének ellenőrzése! Fontos megnézni, mit találunk róluk az interneten, mióta vannak a piacon, milyen a tulajdonosi háttér, illetve hogy hány lakást kezelnek. Érdemes figyelni arra is, hogy egy komolyabb cégről vagy egyéni vállalkozásról van-e szó.

Sokat elárul az is, milyen a saját weboldaluk, hogyan kommunikálnak, vannak-e sajtó megjelenéseik.

Milyen árakkal dolgoznak?

Az árakról az előző részben írtunk. Óriási eltérésekkel nem fogunk találkozni, ha megnézzük a piacot, azt viszont mindenképp érdemes tisztázni, hogy bruttó vagy nettó árakról van szó, hiszen ez jelentősen megnövelheti például egy bérlőközvetítés díját.

Néhány kérdés, amit érdemes feltenni szerződéskötés előtt:

•             Van-e a bérleti szerződésnek hosszabbítási díja 1 év után? (Egy korrekt cégnél általában nincs.)

•             Előre vagy utólag történik a kezelési díj megfizetése? (Ideális esetben utólag történik.)

•             Adnak-e kedvezményt több lakás esetén?

Mennyire felkészültek?

Mielőtt meghozzuk a végleges döntést és kiválasztjuk azt a csapatot, akire nyugodt szívvel bízzuk rá az ingatlanunkat, jó, ha kicsit belelátunk a cég működésébe is.

Ebben segíthetnek a következő kérdések:

•             Van-e lehetőség személyes vagy online díjmentes konzultációra?

•             Van-e előzetes bérleti díjbecslés?

•             Szerződéskötés előtt felmérik-e személyesen a kiadó lakást?

•             Mennyire ragaszkodnak a hűségidőhöz?

•             Van-e állandó műszaki ügyeletük?

•             Közjegyzői okiratot készítenek-e, mennyire javasolják az ügyfeleknek?

•             Végeznek-e rendszeres lakásellenőrzést?

•             Milyenek a munkatársak? (szakmailag, emberileg)

•             Magyar vagy külföldi tulajdonosokra szakosodott a cég?

Ingatlankezelés – lakáskezelés

Tulajdonképpen mit is jelent az ingatlankezelés, lakáskezelés?

Egy ingatlan bérbeadás során felmerülhetnek olyan megoldásra váró feladatok, amire a tulajdonosok a folyamat elején általában nem gondolnak.

Egy profi ingatlankezelő csapat, mint például a HOME 2.0 teljes körűen menedzseli a lakáskiadás folyamatát. Felkutatjuk az ügyfelünk számára ideális bérlőt, intézzük a szerződéskötést és a közjegyzői okirat elkészítését, ráadásul a hétköznapokban is nyugodt lehetsz, mert gondoskodunk a lakásod ellenőrzéséről és a havidíjak beszedéséről is.

Összefoglalva tehát egy olyan komplex szolgáltatásról van szó, melynek segítségével jelentősen leegyszerűsödik a lakáskiadás menete.

A lakáskezelés előnyei

Még mindig sokakban él az a tévhit, miszerint a lakáskezelés szolgáltatást azoknak a tulajdonosoknak érdemes igénybe venni, akik több kiadó ingatlannal rendelkeznek. Valójában azonban akár egyetlen kiadó lakás esetében is praktikus megoldás lehet. Nézzük, hogy miért!

Hatékony

Egy bérbeadott ingatlan minden esetben idő és energiaráfordítást igényel a tulajdonostól. Még akkor is, ha a számunkra legtökéletesebb bérlőt sikerül megtalálnunk és gördülékeny az együttműködés. Hiszen a mérőállásokat ellenőrizni kell, a díjakat be kell szedni, az esetleges meghibásodások vagy problémák esetén pedig szintén a tulajdonos feladata, hogy megoldást találjon. Mindez lehet, hogy nem tűnik soknak és vannak olyan tulajdonosok, akik örömmel látják el ezeket a feladatokat.

A mi ügyfeleink számára viszont az elsődleges cél az, hogy “visszavásárolják” a saját idejüket azáltal, hogy kiszervezik a lakáskiadással járó feladatokat. Az így felszabadult időt pedig azzal tölthetik, ami számukra prioritást élvez, legyen az család, párkapcsolat vagy épp a karrierjük.

Nem számít a távolság

Gyakori eset, hogy a befektetési céllal vásárolt ingatlan a tulajdonos lakóhelyétől messzebb, más városban vagy akár országban található. Ilyenkor viszont problémát jelenthet a bérlőkeresés és a lakás folyamatos ellenőrzése. A lakáskezelés erre az élethelyzetre is tökéletes megoldást kínál. Egy profi ingatlankezelő csapat megbízásával ugyanis megspórolhatjuk az utazással és ügyintézéssel töltött időt, és nyugodtak lehetünk akkor is, ha több száz vagy akár ezer km-re élünk a bérbeadott ingatlantól.

Nem probléma a nyelvtudás hiánya

Egy bérlő-bérbeadó viszonyban (ahogy minden emberi kapcsolatban) kulcsfontosságú szerepet játszik a kommunikáció, illetve annak minősége. Az együttműködést gördülékenyebbé teszi és jelentősen megkönnyíti, ha megtaláljuk a közös hangot a bérlővel. Ami persze nem biztos, hogy könnyű, tekintve, hogy egyre több a külföldi bérlő, főleg Budapesten és a nagyobb városokban.

A HOME 2.0 csapata aktív nyelvtudással és több éves rutinnal a háta mögött magabiztosan kezeli az ilyen helyzeteket. Biztosítjuk a professzionális magyar-angol kétnyelvű bérleti szerződést, illetve közjegyzői okiratot és minden felmerülő kérdést megbeszélünk, leegyeztetünk a bérlővel.

Nem kell foglalkozni a bérlőváltással

A lakáskiadásra általában viszonylag passzív befektetési formaként tekintenek, ami nem minden esetben felel meg a valóságnak. Elég, ha csak arra gondolunk, mennyi feladattal jár egy esetleges bérlőváltás, főleg, ha váratlanul kerül rá sor. Ilyenkor kezdődik elölről a bérlőkeresés, interjúztatás, ügyfélszűrés, a lakás bemutatása, felkészítése az újabb bérbeadásra.

Ha ingatlankezelő céggel dolgozol, ebben az esetben sem kell felborítanod a megszokott ritmusod. Végezheted a teendőidet, hiszen a lakáskezelő csapat teljeskörűen menedzseli a folyamatot és nem csak arról gondoskodik, hogy a lakásod folyamatosan ki legyen adva és bevételt hozzon neked, hanem arra is figyelmet fordít, hogy a számodra megfelelő bérlők lakják és mindez ne jelentsen plusz feladatokat.

Rendezett háttér

Ahhoz, hogy az ingatlan bérbeadás valóban gördülékeny és problémamentes legyen, fontos, hogy átlátható, pontos adminisztrációval intézzük az egész folyamatot. Persze ez sokszor háttérbe szorul, hiszen a tulajdonosok általában nem profi lakáskezelők, így nincs kiforrott rendszerük és bejáratott módszereik a lakáskiadás feladatainak kezelésére, nyomon követesére.

Mindent észben tartani viszont szinte lehetetlen, ami előbb-utóbb fennakadást eredményez, nem beszélve azokról a vitás helyzetekről, melyek megfelelő kezeléséhez gyakran jogi szakember bevonására is szükség lehet. Mindezt elintézi a tulajdonos helyett az ingatlankezelő, aki saját ügyvéddel és közjegyzői partnerrel rendelkezik.

A lakáskezelő szolgáltatásai

Egy lakáskezelő cég szolgáltatási palettája meglehetősen sokrétű, ennek célja pedig egyértelműen az, hogy maximálisan levegye a lakáskiadással járó terheket a tulajdonos válláról és megkönnyítse az egész folyamatot. De konkrétan milyen feladatokat is jelent mindez? Mit csinál egy profi lakáskezelő csapat? Mi, a HOME 2.0-nál a következő tevékenységekkel könnyítjük meg az ügyfeleink életét.

A bérlőkeresés előtt

•             Felmérjük a lakás állapotát és tájékoztatjuk a tulajdonost az aktuális piaci helyzetről, körülményekről.

•             Szükség esetén szakértő tanácsokkal segítünk a felújítással, beruházásokkal kapcsolatban.

•             Elintézzük a kisebb hibák kijavítását és teljes körű kitakarítását is.

•             Amennyiben indokolt, a tisztasági vagy teljes festésben, bútorozásban is segítünk.

Bérlőkeresés során

•             Dekorációs kellékekkel, kiegészítőkkel tesszük otthonossá a lakást, amiről professzionális minőségű fotókat készítünk.

•             Összeállítjuk a hirdetési portfóliót a legjelentősebb hazai ingatlanportálokra.

•             A hirdetéseket napi szinten figyeljük, a statisztikáról, eredményességről pedig tájékoztatjuk a tulajdonost.

•             A lakást az előszűrt bérlőkből álló adatbázisunkban lévő bérlők részére is kiajánljuk.

•             Leszervezzük és lebonyolítjuk a lakás megtekintéseket.

•             A bérlőjelölteket interjúztatjuk, hogy végül olyan bérlőt találjunk az ügyfelünknek, akire nyugodt szívvel bízza a lakását.

•             A tulajdonosokat folyamatosan tájékoztatjuk és egyeztetünk az igényekről.

Beköltözés előtt

•             Előkészítjük a részletes bérleti szerződésünket.

•             Leszervezzük a szerződéskötés részleteit.

•             Elkészíttetjük jogi partnerünkkel az önkéntes kiköltözési nyilatkozatot, ami minden bérbeadás fontos eleme nálunk.

•             Az ingatlanban található ingóságokról papíralapú leltárt készítünk az átláthatóság érdekében.

•             A jegyzőkönyvet több tucat fényképpel egészítjük ki, amelyek a lakás aktuális állapotát mutatják.

•             Ellenőrizzük a műszaki berendezések állapotát, rögzítjük a mérőórák állását.

•             Átadjuk a bérlő részére a kulcsokat és lebonyolítjuk a beköltözést.

Bérlés ideje alatt

•             Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a bérlővel, a tulajdonosnak ezzel nem kell foglalkoznia.

•             Gondoskodunk róla, hogy a bérlő betartsa a bérleti szerződés minden pontját.

•             Minden hónapban rögzítjük a mérőállásokat és elkészítjük a havi elszámolásokat.

•             A lakáskezelő felelőssége, hogy a bérleti díj és a rezsi díjak határidőig megfizetésre kerüljenek.

•             Amennyiben késve történik a kifizetés, késedelmi díjat terhelünk a bérlőre.

•             Rendszeresen és személyesen ellenőrizzük a lakást, amiről tájékoztatjuk a tulajdonost, fotókkal együtt.

•             Elintézzük az éves mérőleolvasásokkal járó adminisztratív feladatokat.

•             Saját karbantartói csapatunk rendelkezésre áll műszaki hibák esetén.

•             Lebonyolítjuk a kiköltöztetést, a kaució elszámolását és a szerződés lezárását is.

Kiköltözés után

•             Személyesen ellenőrizzük a lakás és a benne található ingóságok állapotát.

•             Felmérjük az amortizációt és készítünk egy hibalistát.

•             Tételes elszámolást készítünk és megállapítjuk a levonások összegét.

•             Elszámolunk a kaucióval a bérlő felé.

•             Gondoskodunk róla, hogy a tulajdonos eredeti állapotában kapja vissza a lakását.

•             Szükség esetén bevetjük a saját takarító- és karbantartó szolgálatunkat, teljeskörű takarítást és javítást/helyreállítást/felújítást végzünk a bérlő költségére.

•             Amennyiben a lakás készen áll az új bérlő fogadására, a bérlőkeresés újrakezdődik.

A lakáskezelő díjazása

Arról már volt szó, hogy pontosan mit is tartalmaz a lakáskezelés, mint szolgáltatás, milyen feladatokat bízhatsz egy lakáskezelő cégre és miért érdemes kiszervezni az ingatlan bérbeadással járó teendőket. Most nézzük, mennyibe kerül mindez, milyen díjakkal kalkulálhatunk egy ilyen együttműködés során!

A lakáskezelés díja jellemzően a bérleti díj 8-10%-a + ÁFA, nagyobb értékű ingatlan vagy több kiadó lakás esetén pedig számíthatunk kedvezményes, egyedi ajánlatra is.

Ezen kívül a bérlőközvetítésnek külön díja van, ez egy havi bérleti díjat jelent.

A lakáskezelő kiválasztása

Amikor megszületik a döntés, hogy a lakáskiadás feladatait egy ingatlankezelő csapatra bíznánk, szembe találjuk magunkat a következő feladattal: meg kell találnunk a megfelelő lakáskezelő céget. Ahogy az évek során egyre népszerűbbé vált az ingatlankezelés, mint szolgáltatás, úgy nőtt az ezzel foglalkozó cégek száma is. Nem árt azonban óvatosnak lenni, hiszen egy kis odafigyeléssel jelentősen lecsökkenthetjük a későbbi kellemetlenségek és problémák kockázatát.

Íme a legfontosabb szempontok, amiket érdemes figyelembe venni a cég kiválasztásakor:

Milyen a háttér?

Az első lépés legyen a cég hátterének ellenőrzése! Fontos megnézni, mit találunk róluk az interneten, mióta vannak a piacon, milyen a tulajdonosi háttér, illetve hogy hány lakást kezelnek. Érdemes figyelni arra is, hogy egy komolyabb cégről vagy egyéni vállalkozásról van-e szó.

Sokat elárul az is, milyen a saját weboldaluk, hogyan kommunikálnak, vannak-e sajtó megjelenéseik.

Milyen árakkal dolgoznak?

Az árakról az előző részben írtunk. Óriási eltérésekkel nem fogunk találkozni, ha megnézzük a piacot, azt viszont mindenképp érdemes tisztázni, hogy bruttó vagy nettó árakról van szó, hiszen ez jelentősen megnövelheti például egy bérlőközvetítés díját.

Néhány kérdés, amit érdemes feltenni szerződéskötés előtt:

•             Van-e a bérleti szerződésnek hosszabbítási díja 1 év után? (Egy korrekt cégnél általában nincs.)

•             Előre vagy utólag történik a kezelési díj megfizetése? (Ideális esetben utólag történik.)

•             Adnak-e kedvezményt több lakás esetén?

Mennyire felkészültek?

Mielőtt meghozzuk a végleges döntést és kiválasztjuk azt a csapatot, akire nyugodt szívvel bízzuk rá az ingatlanunkat, jó, ha kicsit belelátunk a cég működésébe is.

Ebben segíthetnek a következő kérdések:

•             Van-e lehetőség személyes vagy online díjmentes konzultációra?

•             Van-e előzetes bérleti díjbecslés?

•             Szerződéskötés előtt felmérik-e személyesen a kiadó lakást?

•             Mennyire ragaszkodnak a hűségidőhöz?

•             Van-e állandó műszaki ügyeletük?

•             Közjegyzői okiratot készítenek-e, mennyire javasolják az ügyfeleknek?

•             Végeznek-e rendszeres lakásellenőrzést?

•             Milyenek a munkatársak? (szakmailag, emberileg)

•             Magyar vagy külföldi tulajdonosokra szakosodott a cég?

Lépjen 
kapcsolatba velünk!

Név
Ingatlanok száma
Igényelt szolgáltatás

To top